Impulsat per AOC

Ajuntament Totes les administracions

AMB EL SUPORT DE:




Creació d'un equip i funcionament general del

JOC GEGANT DE PASSANANT, l’Oca.

 

Participar en el joc implica emprendre un viatge que és com la vida: SAPS COM COMENCES, PERÒ NO COM ACABARÀS.

 

Per jugar al JOC GEGANT DE PASSANANT, l’Oca, és necessari crear un equip de joc:

 

·        Els equips han d'estar formats per 5 persones.

·        La suma de les edats dels membres del grup ha de ser de com a mínim 100 anys.

·        El mínim necessari per jugar són 2 equips (10 persones) i el màxim 6 (30 persones).

·        Per tal de reservar-vos un lloc per jugar, heu d'omplir i enviar-nos el formulari d'inscripció

 

  

Bases de funcionament generals

  

1. Les caselles del JOC GEGANT DE PASSANANT, l'Oca, NOMÉS ES PODEN TREPITJAR AMB MITJONS. Ni descalços ni amb sabates. Aquest punt és molt important per mantenir el joc en bon estat. Tots els jugadors han de dur mitjons i és recomanable que es calcin sabates fàcils de posar i treure.

 

2. Cada equip escull un dels seus membres perquè ocupi la posició de la fitxa. Durant el transcurs del joc i per decisió del mateix equip, es pot canviar la persona que fa de fitxa tantes vegades com es vulgui.

   

3. La posició inicial de les persones que fan de fitxa és fora del tauler, davant de la casella número 1. La posició de la resta de membres del equips és a la part exterior del tauler: un equip o dos a cada lateral (segons el nombre d'equips que juguin).

   

4. Les CASELLES que tenen un número parell que no tenen moviments associats estan SUBJECTES A UNES PROVES. (Veure l'apartat següent: Les proves de les caselles parelles).

  

5. La majoria de proves es realitzen fora del tauler; és a dir, en el mateix lloc assignat a cada equip al principi de la partida al voltant del joc. En algunes d'elles, l'equip haurà d'entrar al tauler (amb mitjons!!!). S'especificarà en la mateixa targeta que descriu la prova.

  

6. Comença a jugar l'equip que tregui el número més alt, i  l'equip que tregui el número més baix haurà de començar portant la motxilla del viatge. (Veure l'apartat següent: La motxilla del viatge)

  

7. El sentit dels torns de tirada dels daus és el contrari al de les agulles del rellotge (cap a la dreta).

  

8. Quan un equip ha d'estar un torn o més sense tirar, tots els seus membres han de seure a terra (inclosa la fitxa). S'aixequen quan els arriba l'últim torn en el qual no poden tirar.

  

9. Una partida acaba quan un dels equips arriba a la porta del jardí (casella 66 del centre del joc)  o quan tots els equips ho fan. Això dependrà, en cada cas, del temps que es disposi per jugar i del nombre de participants. (Es comunicarà abans de començar el joc).

  

10. Qualsevol equip pot abandonar el joc si així ho decideix entre tots els seus membres.

  

11. És important que tots els membres adults del grup es llegeixin l'apartat Objectiu, simbolisme i moviments del JOC GEGANT DE PASSANANT, l'Oca.

 

 

Bases de funcionament específiques del Joc Gegant de Passanant, l'Oca.

 

La motxilla del viatge

 

La motxilla del viatge conté totes les coses necessàries per recórrer el camí de l'Oca.

L'equip que en començar la partida tregui el número més baix comença el joc portant-la a l'esquena de la fitxa.

Cada cop que una prova requereixi un material específic, la fitxa que porti la motxilla l’haurà de donar momentàniament al grup que ha de passar la prova perquè busqui el material necessari, i després el grup la retornarà a la fitxa portadora.

Hi ha diverses proves TOT SOM UN que fan circular la motxilla entre les diferents fitxes.

 

 

Les Proves de les caselles Parelles

 

Hi ha 4 tipus de proves: les que han de ser superades pel GRUP, per la FITXA, pel GRUP I FITXA conjuntament  i les que impliquen més d'un equip o provoquen reformes estructurals als grups (TOTS SOM UN).

 

El tipus de prova estarà degudament indicat a la seva targeta explicativa.

   

En el cas dels 3 primers tipus de prova, si no es supera o el grup decideix no realitzar-la, l'equip es quedarà un torn sense tirar.

 

En el cas de les proves TOTS SOM UN, l'equip o equips que no vulguin passar-la hauran d'abandonar el joc.

  

Cada equip escull una persona per llegir les proves de l'equip que té situat davant seu en el tauler de joc. El mateix equip que llegeix la prova valora si l'altre equip l'ha superat o no.

 

El quadern de viatge

 

Dins la motxilla del viatge, també hi ha un quadern de notes. La seva funció és recollir les impressions i les vivències dels grups que juguen una partida a l'Oca. Al final de la partida, tots els jugadors poden escriure (si volen) la seves experiències de joc.

 

 

Decarrega't el PDF