Impulsat per AOC

Ajuntament Totes les administracions

AMB EL SUPORT DE:




   

Objectiu, simbolisme i moviments del

JOC GEGANT DE PASSANANT, l'Oca

 

 

 

 

L'objectiu del joc és arribar a la porta del jardí de l'Oca, o casella central del tauler, saltant de posició segons la tirada  dels daus. El joc està sotmès a unes normes del joc, establertes per algunes caselles. S'ha d'arribar a aquesta última casella amb un número exacte.

 

En el cas del JOC GEGANT DE PASSANANT, l’Oca, els moviments per a les diferents caselles són els següents:

 

 

CASELLES

IMATGE

SIMBOLISME

MOVIMENT

 

6 i 12

EL PONT

Permet salvar alguns obstacles del camí.

Avança o retrocedeix fins a l'altre pont.

 

19

L'HOSTAL

És l'hora del descans per a recuperar forces. Això també ens retarda una mica.

Un torn sense tirar. 

 

21 i 55

ELS DAUS

La sort.

Suma el que marca la casella amb la puntuació que has tret amb el dau i avança posicions.  

 

31

EL POU

Simbolitza el pecat i el perdó

Queda't a la casella sense jugar fins que algú et salvi, passant per davant o caient al pou.

 

41

EL LABERINT

T'has extraviat. Confusió.

Salta a la casella número 30, just davant del pou.

 

53

LA PRESÓ

Alguna cosa has fet que no ha agradat a qui ha decidit de tancar-te. Algú, però, decidirà salvar-te.

Dos torns sense tirar.

 

60

LA MORT

La fi del camí.

Tu tries: acabar el joc o tornar a començar.

 

66

LA PORTA DEL JARDÍ

Porta d'entrada a un nou univers.

Per avui, has finalitzat el camí.

 

1,5,11,

16,20,24,

29,34,38,

43,47,52,

56 i 61

L’OCA

Segons la numeració de l'oca indica l'anada o la tornada del camí.

Avança fins a la següent casella on hi hagi una oca i torna a tirar el dau.

 

Caselles que tenen un número parell

L'equip o equips hauran de superar una prova.

 

 

Les proves de les caselles que tenen un número parell

 

  • Hi ha 4 tipus de proves: les que han de ser superades pel GRUP, per la FITXA, pel GRUP I FITXA conjuntament i les que impliquen més d'un equip o provoquen reformes estructurals als grups. (TOTS SOM UN).
  • El tipus de prova estarà degudament indicat a la seva targeta explicativa.
  • En el cas dels 3 primers tipus de prova, si no es supera o el grup decideix no realitzar-la, l'equip es quedarà un torn sense tirar.
  • En el cas de les proves TOTS SOM UN, l'equip o equips que no vulguin passar-les hauran d'abandonar el joc.
  • Cada equip escull una persona per llegir les proves de l'equip que té situat davant seu en tauler de joc. El mateix equip que llegeix la prova valora si l'altre equip l'ha superat o no.

 

  

Descarrega't el PDF