Portada > Notícies M.CARME AMENOS i FAB...

11/06/2011

M.CARME AMENOS i FABREGAT ÉS LA PRIMERA ALCALDESSA DEL MUNICIPI.

Tal hi com marca la legislació vigent, el dissabte dia 11 de juny a les 12.00h. i a la Sala d’Actes de l’Ajuntament de Passanant i Belltall, es va celebrar l’acte de pressa de posessió dels nous regidors que conformen l’ajuntament i l’elecció de l’alcaldessa, d’aquesta legislatura 2011-2015.

L’acte va començar amb la constitució de la mesa d’edat per part del secretari interventor de la corporació, formada pel regidor més gran, el Sr. Joaquim Torres i Martí en funcions de president de la mesa, i el més jove, el Sr. Joan Fabregat i Benach en funcions de vocal de la mesa, electes de les pasades eleccions del dia 22 de maig.

Un cop constituida la mesa d’edat, el Sr. President, va sol·licitar les credencials a tots els regidors/es electes. Un cop comprovades, el President va demanar al secretari interventor de la corporació la lectura de la formula de jurament o promesa del càrrec de regidors/es. Un per un, els regidors/es van ser cridats pel president de la mesa i tots ells van prometre el càrrec.

A continuació, el president va demanar quins regidors/es presentaven la seva candidatura a alcalde o alcaldessa del municipi. Van presentar candidatura la Sra. M. Carme Amenós i Fabregat, per CiU, i la Sra. Mireia Roset i Chaler, per la FIC.

El president de la mesa va sol·licitar els vots a cadascun dels regidors/es de la corporació, donant el resultat final 4 vots a favor de la Sra. M. Carme Amenós i Fabregat, i 1 vots a favor de la Sra. Mireia Roset i Chaler.

A continuació el president va cridar a la mesa a la Sra. M. Carme Amenós i Fabregat i li va preguntar si acceptava el càrrec, a la qual va respondre afirmativament. El secretari interventor li va pendre jurament o promesa del càrrec d’Alcaldessa del municipi.

Arribat a aquest punt, el president de la mesa, va donar la bara de comandament i va cedir el seu lloc a la nova Alcaldessa, per tal que dirigis unes paraules al públic assistent, en mig d’una forta i manifesta ovació.

La Il·lm. Sra. M. Carme Amenós i Fabregat, nova alcaldessa de Passanant i Belltall (i primera en la història del nostre municipi), en les seves primeres paraules, va agrair a tots els veïns la confiança mostrada vers tots els nous regidors/es de la corporació. També va agrair el suport de la seva familia i el treball fet per tots els anteriors equips de govern del nostre municipi.

Compromís d’esforç i treball, “En aquesta etapa que comencem tot l’equip, i dic comencem perquè tots som nous en aquesta tasca, assumim un gran repte, esperem estar a l’alçada i no decebre-us, el nostre compromís de treball i esforç es la nostra gran promesa, i així ho complirem”.

Va sol·licitar a tots els veïns que conformen el municipi que se’l sentin com a seu i que es defensi l’interès del municipi envers els diferents nuclis de població. “Treballarem conjuntament perquè us sentiu orgullosos d’aquesta corporació, i que amb l’ajuda de tots vosaltres puguem formar un municipi benavingut. Volem tombar barreres idearies, que ja no existeixen físicament, fer que els cinc pobles que formen aquest gran i bonic municipi, Passanant i Belltall, siguin com un de sol, independentment de la persona que hi hagi al capdavant i això no nomes ens pertoca a nosaltres, sino que és una tasca que hem d’aconseguir entre tots els que estimem cada un dels nostres pobles que també hem d’estimar el nostre municipi.”

Incidència del nou equip de govern vers les persones, “Els que formem el nou Ajuntament treballarem per poder tirar endavant totes aquelles necessitats que tingui el nostre municipi, i esmerçarem esforços per mantenir tot l’existent que no es poc. Incidència especial per a les persones i treball constant per millorar la vida dels que hi viuen, són compromisos amplis que s’aniran concretant amb l’esforç de tot el nou equip de govern.”

Compromís de treball, “El meu compromís, i el dels meus membres de l’equip, és: Treball, treball i treball, aquest es el nostre compromís amb Passanant i Belltall, que estem segurs donarà els seus fruïts i continuarem essent un municipi exemplar per molts dels municipis veïns.”

Un habitant més del municipi, “Voldria, que el meu càrrec i el de tots els que formem la corporació, no fos fred per cap dels nostres veïns i  esperem ser com qualsevol altre habitant del municipi, amb qui es pugui dialogar, confiar, treballar, i el que calgui.”

Per acabar destacant un projecte col·lectiu, “Procuraré liderà el projecte col·lectiu que Passanant i Belltall és.”

Una llarga i sentida ovació va tancar l’acte estrictament oficial, i va donar pas a un refrigeri en que els veïns assistents van poder saludar, felicitar i dialogar amb la nova alcaldessa, Il·lm. Sra. M. Carme Amenós i Fabregat, i els nous regidors/es, Sr. Joaquim Torres i Martí, Sr. Joan Fabregat i Benach, Sra. M. Teresa Jové i Meda, i Sra. Mireria Roset i Chaler.

Fotografia oficial de la nova Corporació de l'Ajuntament de Passanant i Belltall

Il·lm. Sra. M. Carme Amenós i Fabregat, Alcaldessa de Passanant i Belltall