Portada > Notícies ADJUDICADA L’OBRA ...

04/01/2015

ADJUDICADA L’OBRA DE RENOVACIÓ DE LA XARXA D’AIGUA DE PASSANANT

El passat 29 de desembre de 2015, l’alcaldessa, M. Carme Amenós, i l’empresa adjudicatària van signar el contracte de l’obra “Renovació de la xarxa de distribució d’aigua potable a Passanant”, l’obra de més importància pel municipi dels darrers quatre anys.

Aquesta obra té com a objectiu la substitució total de la xarxa de distribució d’aigua del nucli de Passanant, substituint una instal·lació de l’any 1963 feta amb fibrociment i molt deteriorada, per una nova instal·lació amb tubs de polietilè, amb xarxa mallada i per sectors, tal i com marca la normativa actual i, amb la dotació d’un augment de les escomeses d’un diàmetre de 15mm a un diàmetre de 25mm amb la pertinent caixa comptador a l’exterior dels edificis.

El procediment de licitació i adjudicació de l’obra, concurs obert, va començar l’any 2014 amb l’estudi i preparació de les millores que es podien presentar a l’obra, i l’aprovació del plec de clàusules el passat mes d’abril de 2015.

Un total de setze empreses van presentar la documentació i propostes a la licitació, essent l’empresa adjudicatària del contracte Artífex d’Infraestructures, S.L.

El pressupost base de licitació era de 314.643,92.-€ IVA inclòs. L’ajuntament l’ha adjudicat finalment per 298.943,18.-€, amb un termini de garantia de 36 mesos i un termini d’execució de 4 mesos. A més, i d’acord amb el plec de clàusules aprovat el seu dia, l’ajuntament ha aconseguit, dins el contracte, les següents millores sense cost addicional:

-      La substitució del dipòsit d’aigua.

-      La pavimentació del camí de la creueta.

-      Col·locació de canonada d’impulsió d’aigua.

Unes millores valorades en 43.053,29.-€ IVA inclòs, que si les sumem als   15.700,74.-€ de baixa de l’import d’adjudicació, dóna una millora de l’oferta sortint amb un total de 58.754,03.-€.

Es preveu que s’iniciïn les obres a partir de la segona quinzena de febrer, unes obres d’alta complexitat, perquè els treballs comporten l’obertura de tots els carrers del poble de Passanant, i que de ben segur provocaran problemes i inconvenients  als veïns, els quals els hi demanem tinguin paciència durant un temps, per la necessitat d’aconseguir unes millores necessàries pel futur.

Amb aquesta obra es culminarà el pla d’infraestructures dissenyat i preparat l’any 2003, que ha comportat tota una nova infraestructura d’aigua en el municipi, amb unes inversions de prop de un milió d’euros i, de tots els enllumenats públics del municipi, amb una inversió de prop de mig milió d’euros.

Des d’aquesta web us anirem informant de quan comencen i com van avançant les obres.