Portada > Notícies APROVAT EL PROJECTE ...

23/02/2017

APROVAT EL PROJECTE D’ABASTAMENT D’AIGUA DEL CANAL SEGARRA-GARRIGUES, QUE PORTARÀ AIGUA A PASSANANT i BELLTALL.

El projecte per portar aigua del canal Segarra-Garrigues a la Conca de Barberà ja és una realitat. Les comarques de la Conca de Barberà, l'Anoia, l'Urgell i la Segarra van tancar ahir un acord en una reunió celebrada a la conselleria de Territori i Sostenibilitat a Barcelona. Es tracta d'un pas endavant important per desencallar el projecte i poder-lo tirar endavant. El president del Consell Comarcal, Francesc Benet, ha destacat que «després de catorze anys, podem dir que ja tenim el projecte aprovat». Benet assegura que «ens hem de congratular molt d'aquesta notícia, hem hagut de negociar molt i finalment podem dir que el projecte ja és una realitat i tindrem aigua de boca a Santa Coloma de Queralt i a altres set municipis de la Baixa Segarra».

Tot just fa una setmana, el Consell d'Alcaldes de la Conca va aprovar, per unanimitat, la darrera versió del projecte, i falta que la resta de comarques també ho aprovessin. Segons ha explicat Benet, el principal escull de la negociació era la comarca de la Segarra. «Ells són aportadors, i han estat molt solidaris. Han fet un esforç econòmic important i ho hem d'agrair encara que hagi costat tant, perquè ells són aportadors d'infraestructures que ja tenien i ara ho utilitzarem tots», destaca, i afegeix que «això també ha servit per enriquir el projecte». El conseller de Territori, Josep Rull, també ha anunciat l'acord a través del seu perfil a Twitter, on destaca que «és un projecte de país, gràcies a la generositat d'alcaldes i presidents».

Amb el projecte aprovat per part de tots els actors implicats, començarà ara el procés de licitació de l'obra per tirar endavant el projecte el més aviat possible. Recordem que el cost del projecte és de 20 milions d'euros. D'aquests, l'Agència Catalana de l'Aigua en posarà 10 milions. Hi ha 5 milions més que assumiran les Diputacions de Lleida (2 milions), Tarragona (2 milió) i Barcelona (1 milió). L'aportació dels usuaris serà de 5,3 milions d'euros a recuperar en tarifa durant 25 anys.