Portada > Notícies ES POSA EN FUNCIONAM...

21/12/2017

ES POSA EN FUNCIONAMENT LA NOVA PLANTA DE TRACTAMENT D’AIGUA POTABLE MUNICIPAL.

Doncs si, amb la posada en funcionament de la nova planta de tractament d’aigua potable municipal, podem afirmar que Passanant i Belltall disposaran d’una de les millors qualitats d'aigua de boca de tota la contrada.

Desprès de grans inversions amb totes les infraestructures del servei municipal de subministrament d’aigua potable, realitzades durant aquests darrers anys (renovació de la totalitat de les xarxes de distribució d’aigua tant de Belltall com de Passanant, la construcció de nous dipòsits per un millor emmagatzemen, millores en el sistemes d’abastament en alta entre els diferents nuclis de població, les millores amb els sistemes de tractament i desinfecció i la formació continuada del nostre personal municipal) que sumen un import proper al milió d’euros, ens quedàvem dues actuacions a realitzar, una és la substitució i renovació de la xarxa d’abastament d’aigua des de Saladern fins a Passanant, que es preveu iniciar aquest proper 2018, i l’altra era complir la normativa sanitària del RD140/2003, per això calia poder treure de l’aigua els sulfats i nitrats i aprofitant el tractament la calç.

Doncs aquest passat dimarts 19 de desembre, hem posat en funcionament la nova planta de tractament d’aigua potable municipal, i ara si que complirem tots els paràmetres sanitaris establerts en el RD140/2003, i molts més dotant d’un servei d’aigua a domicili amb una qualitat d’aigua immillorable.

La instal·lació ha comportat la construcció d’un magatzem, a on s’ha procedit a instal·lar un equip de bombeig i pressió per subministrar l’aigua als equips de tractament i una planta d’osmosi inversa, entre altres. Un cop tractada l’aigua amb el sistema d’osmosi aquesta s’acumula en el dipòsit de distribució on es tractada amb l’equip de cloració i es distribueix als diferents nuclis de població.

Els resultats que hem començat ha obtenir de la planta no poden ser millors. L’aigua arriba a la planta a 1943 microsiemens i, un cop tractada a la planta amb el sistema d’osmosis inversa, entra a dipòsits a 14 microsiemens. La planta té una capacitat de tractament de 50.000 litres diaris, quantitat suficient per poder atendre els pics de demandes puntuals de l’estiu.

Durant les properes setmanes, i a mesura que es vagi consumin l’aigua existent ens els dipòsits, l’aigua que es distribuirà a la xarxa anirà millorant la seva qualitat fins que en un no molt llarg termini de setmanes podrem dir adéu a la calç i complirem totes les normatives sanitàries establertes.

En definitiva, una millora de gran valor sanitari per a tots els habitants del nostre municipi, de la qual us continuarem informant.