Portada > Notícies L’AJUNTAMENT IMPUL...

05/07/2017

L’AJUNTAMENT IMPULSA UN PROJECTE QUE PORTARÀ UNA AIGUA DE QUALITAT IMMILLORABLE A TOTS ELS NUCLIS DE POBLACIÓ

Aquest mes de juliol s’ha aprovat el projecte que garantirà el subministrament d’una aigua potable i de qualitat a tots els nuclis de població del terme municipal.

Fins ara, els resultats de les analítiques de l’aigua de consum, que s’han realitzat de forma periòdica, han mostrat uns valors de sulfats i nitrats superiors  al que permet el RD140/2003.

L’Ajuntament, amb el suport de la Diputació de Tarragona i amb una subvenció de l’Agència Catalana de l’Aigua, impulsarà la instal·lació d’una estació de tractament d’aigua potable, a la zona on se situen els dipòsits de Passanant, per tal de millorar la qualitat de l’aigua.

La instal·lació d’una estació de tractament d’aigua potable compta amb un equip de bombeig i pressió per subministrar l’aigua als equips de tractament i una planta d’osmosi inversa, entre altres. Un cop s’haurà finalitzat el procés d’osmosi, s’acumularà l’aigua en un dipòsit, es tractarà amb l’equip de cloració i es distribuirà als diferents nuclis de població.

Amb aquesta inversió, el municipi de Passanant i Belltall disposarà, un cop en funcionament, d’una aigua immillorable i complint, escrupolosament, tots els paràmetres establerts en el RD140/2003. En definitiva, una millora de gran valor sanitari per a tots els habitants del nostre municipi.

El projecte compta amb un pressupost de 59.698’91€ (IVA inclòs) i es preveu adjudicar-lo en els propers dies.