Portada > Notícies ES FINALITZA L’OBR...

06/11/2017

ES FINALITZA L’OBRA “Millora de la pavimentació de diversos camins municipals”

A finals d’octubre es va redactar l’acta de recepció de les obres “Millora de la pavimentació de diversos camins municipals”. Tal i com ja vam informar, l’obra incloïa la renovació de la pavimentació dels camins d’accés als nuclis de la Glorieta i la Sala de Comalats.

La solució adoptada per part de l’Ajuntament ha estat l’arranjament i renovació de la pavimentació dels camins (que s’inicien en la connexió amb la carretera T-222 i finalitzen a l’inici dels nuclis de població) per tal de possibilitar i millorar el pas de vehicles.

A més de la renovació de la pavimentació dels camins l’obra ha comportat el drenatge de les aigües d’escorrentiu que els afecten i que és el lloc per a on més es malmeten, per això s’ha formigonat la cuneta en la totalitat de la longitud dels camins, essent transitable el que millora la seguretat i amplia en quasi mig metre l’amplada dels mateixos. La velocitat màxima dels vehicles és 30 km/h per tal de obtenir la màxima seguretat viaria.

Aprofitant els treballs a l’obra, s’ha executat la millora dels espais dels contenidors de residus construint el que és la plataforma que més endavant serà completada amb un sistema de tancament per tal de millorar la imatge en aquests nuclis de població.

El projecte comptava amb un pressupost de 105.298’68€ (IVA inclòs), que amb l’import d’adjudicació va baixar a 73.566’79€. Finalment l’obra executada a ascendit a l’import de 78.309,37€ dels quals 41.074’62€ són subvencionats per la Diputació de Tarragona dins del programa PAM 2016, i els 37.234,75€ restants corren a càrrec de l’Ajuntament.

La millora d’aquests camins, s’inclou dins un pla de millores de camins que ha dissenyat l’ajuntament i que preveu aquest proper exercici 2018, efectuar les obres necessàries al camí d’accés a la Pobla de Ferran i en un tram del camí de Passanant a Belltall, i que continuarà en propers exercicis.